2015. november 24., kedd

Variációk gyufás skatulyára

A legutóbbi scrapbook klubon már a karácsonyra készülve gyufás skatulyából készítettünk különböző ajándékokat.
Én három ötlettel készültem, de a lehetőségek tárháza kimeríthetetlen szerintem.
Használhatjuk a legnagyobb gyufásdobozt shadow boxként. Ezt én úgy képzeltem el, hogy a megajándékozott kitolja a gyufás doboz belsejét, és így kiteheti a polcra. Egy picike fotó fér el a dobozkában ( 7,5*5 vagy maximum 6*10 cm-es). Érdemes kihasználni a mélység adta lehetőségeket, és kicsit játszani a díszítéssel. Azaz a doboz falára ragasztani ezt-azt (pl gyöngyöt), vagy 3D ragasztóval kiemelni a díszítőelemeket.



A másik ötletem egy kis ékszeres doboz volt. Itt tulajdonképpen annyit csináltam, hogy levágtam méretre egy kartonlapot, ami épp beleillik a közepes gyufásdoboz belsejébe, majd ragasztottam rá egy darabka vatelint, aztán bevontam textillel, majd tüllel, hogy ebbe akaszthassam majd a fülbevalót. Ha nagyobb dobozkát csinálunk több füli is elfér benne, sőt, akár a polcra kitéve tárolóként is funkcionálhat későbbi gazdájánál. :)




A harmadik megoldás örvendett a legnagyobb népszerűségnek a klubon. :) A legnagyobb gyufásdobozt használtam hozzá, és belül egy kis leporello albumot rejt, amit aztán állítva akár a polcra is ki lehet tenni. Egyik odlalán három álló fotó van a 3 lurkómról, a másikon pedig egy fekvő képet daraboltam fel. Minimálisan díszítettem, hogy a nagy díszek ne nyomják szét az oldalakat, és kész is :)






Mivel ezek tényleg nagyon egyszerű projektek voltak, nem készítettem külön tutorialt hozzájuk, inkább elmondok pár trükköt, hogy én mit hogy csináltam:
Mindhárom esetben először bevontam a dobozt egy sima fehér fénymásoló papírral, hogy eltakarjam a gyufásdoboz narancssárga alapszínét. Le is lehetne festeni, persze, de szerintem az sokkal macerásabb, időígényesebb és a papírt is eláztathatja. A papírt sima hobbiragasztóval ragasztottam fel, vagy stift ragasztó is tökéletes, nem kell túlgondolni!
Ha netán a széleket nem sikerült tökéletesen elfedni a fehér papírral, ráfestettem egy kis fehér festékkel.
Ezután mindhárom esetben másképpen jártam el:
  • A shadow boxocskánál vékony scrapbook papírral vontam be a dobozkát. Fontos hogy ne kemény papírt használjunk, mert az nem simul rá szépen a sarkokon, hanem megtörik.
  • Az ékszerdoboznál könyvkötő bőrt használtam. Ennek az anyagnak az egyik fele papír, a másik műbőr, így nagyon könnyű vele dolgozni, mintha csak papírt használnánk. Beszerezni könyvkötő boltban lehet. :)
  • Az albumnál bonyolítottam meg a legjobban. Itt a papírt Sizzix és dombormappa segítség
  • ével meg domborítottam, majd minden oldalra vágtam egy darabot úgy, hogy legyen  ne fedje teljesen az oldalat, hanem maradjon egy kis kerete a papírnak, és így ragasztottam fel. Ez jó megoldás lehet a vastag scrapbook papírnál is, mert így elkerüljük hogy megtörjön a papír a széleken. Ennél a technikánál arra kell figyelni, hogy a fénymásoló papír ki fog látszani. Mivel nálam színben passzol a domborított papírhoz, ezért nem gond, de ha a papírunkhoz nem passzol a fehér szín, akkor vagy érdemes színes fénymásoló papírt használni, vagy lefesteni, vagy pl. dekortapasszal bevonni a széleket/sarkokat.
Ezután ízlés szerint díszíthetjük a dobozokat!
Jó szórakozást mindenkinek, ha elkészítitek valamelyiket, mutassátok meg nekünk is! ;)
Felhasznált díszítőelemek: ScrapBoltNőiCsizma Design
Tamara

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése